Vapurdan düşerek ölen Haydar Kayır’ın
ailesi kaptan, iskele personeli ve Şehir Hatları hakkında suç duyurusunda
bulunurken, iskelelerde alınan yeni önlemler dikkati çektiBeşiktaş İskelesi’nde
vapurdan inmeye çalışırken denize düşüp hayatını kaybeden
Haydar Kayır’ın ailesi, vapur kaptanıyla birlikte iskele ve vapur personeli hakkında suç duyurusunda bulunurken, iskelelerde ipli önlemler alınması dikkat çekti. Cankurtaran eğitmenleri ise iskelede yeterli güvenlik ekipmanlarının olmadığını ve Kayır’ın ölümünde kaptanın da hatalı olduğunu savunuyor. Beşiktaş İskelesi’nde vapurdan inmek isterken denize düşüp hayatını kaybeden Beşiktaş Belediyesi temizlik işçisi Haydar Kayır’ın (43) ihmal mi yoksa kaza kurbanı mı olduğu konusunda soruşturma sürüyor. Ataşehir’deki evinden Beşiktaş’a gelmek için 11 Ocak 2013’te Beşiktaş-Kadıköy seferini yapan vapura binen Haydar Kayır, vapurdan inerken denize düşmüş, halatlara tutunarak kurtulmaya çalışsa da kaptanın vapuru çalıştırmasıyla birlikte akıntıya kapılarak hayatını kaybetmişti. Kayır’ı denizden çıkarmak için gereken ekipmanın iskelede bulunmadığına ilişkin eleştirilerin odağı olan Şehir Hatları’nın olayın hemen ardından Beşiktaş ve Kadıköy iskelelerine can simidi ve ip merdivenler yerleştirmesi ve vapurdan inen yolculara dikkatli olmaları gerektiği hususunda anons yapması dikkat çekti.‘Kaptan cinayet işledi’Haydar Kayır’ın ailesi de olayla ilgili vapurun kaptanıyla birlikte personel ve Şehir Hatları hakkında savcılığa suç duyurusunda bulundu. Kayır’ın yeğeni Hasan Karaçay, “Adli Tıp’tan rapor bekleniyor. Rapor çıkar çıkmaz dava açılacak. Amcam Haydar Kayır göz göre göre öldü. Vapurun kaptanı amcamın kurtulacağı sırada motorları çalıştırarak resmen cinayet işledi. O anda kimse doğru düzgün müdahale bile etmedi. Vapurdaki ve iskeledeki personeller yüzme bilmiyor mu? Amcam akıntıya kapıldığı sırada can simidi atıldı. Bu bilgisizlik ve ihmaldaha kaç can alacak kim bilir? Şehit Hatları olaydan sonra bizi arayıp bir başsağlığı bile dilemedi. Ailesi olarak kaptan, vapur personeli ve Şehir Hatları’ndan şikayetçi olduk” dedi.‘Personel eğitimsiz’
Türkiye Sualtı Sporları
Federasyonu’nda cankurtaran eğitmeni olarak görev yapan Savaş Yapman, Kayır’ın
denize düştüğü sırada yapılan en büyük hatanın vapurun motorlarını çalıştırmak
olduğunu söyledi. Yapman, “Kayır düştükten sonra kaptan motorları
çalıştırmasaydı kurtarılabilirdi. Motorun pervaneleri akıntı yaratarak Kayır’ı
sürükledi. Kaptanın ihmali çok fazla” dedi. Yolcu iskelelerinde güvenlik
tedbirlerinin nasıl olması gerektiğine ilişkin ise Yapman şunları söyledi:“Gemi
ve iskele personelinin eğitimli olması gerekiyor. Can kurtarma konusunda
herhangi bir eğitimi olmayan böyle durumlarda ne yapacağını bilemez. Ayrıca
iskelede can simidi, can yeleği ve kakıç adı verilen bir araç olmalı.
Bunların nasıl kullanılacağı personele öğretilmeli. Ama ne yazık ki
iskelelerimizde bu tip durumlara hazırlık yok. Eğitimlerimizde de bizim ilk
önceliğimiz suya atlamadan can
kurtarmaktır” dedi. Bir diğer cankurtaran eğitmeni Erhan Öztürk ise iskelelerde vapurdan inişi sağlayan köprülerin güvenlik açısından çok yetersiz olduğunu vurguladı.
Öztürk, “Engelli, çocuk veya yaşlılar çok
zorlanıyorlar oradan inerken. Ayrıca iskelede
denize düşen birini kurtarmak için kurtarma halatı bulunması gerekiyor. Can simidi, can yeleği ve merdivenli halatlar da her zaman hazır olmalı. Personelin can kurtarma konusunda bilgisi ve eğitimi gerekiyor. Birinci öncelik elbette insanların denize düşmemesi için önlemler almak” diye konuştu.
MİLLİYET.
|
