Çağrı merkeziyle ÖSYM ve sınavlara ilişkin sorular, 7/24
cevaplanacak.
ABCHABER.NET
Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM), kurum ve sınavlara ilişkin her
türlü soruyu etkin ve hızlı şekilde yanıtlamak için kurulan çağrı merkezini
hizmete açtı.
ÖSYM, merkezin yaptığı sınavların hazırlanması, başvuru yöntemleri, sınav
binalarının belirlenmesi, sorular ve soru kitapçıklarının hazırlanması, kapalı
dönem, basılan sınav evrakının sınav merkezlerine gönderilmesi, sınav
merkezlerinde sınav evrakının güvenliğinin sağlanması, adayların sınavdan bir
gün önce yapması gerekenler, sınavın geçersiz sayılacağı ve kopya olarak
değerlendirilen durumlara ilişkin adayların ve diğer vatandaşların merak ettiği
tüm sorulara daha hızlı ve etkin cevap vermek amacıyla çağrı merkezi kurdu. 444
6796/ÖSYM numaralı çağrı merkezi kurumun merkez binasında, 44 operatörle, 7 gün
24 saat hizmet verecek.
ÖSYM Başkanı Ali Demir, AA muhabirine yaptığı açıklamada, sınav sürecinin
verimliliğini ve etkinliğini artırmanın ÖSYM yönetiminin en temel
anlayışlarından birisi olduğunu vurgulayarak, başvuruların alınmasından, sınav
sonrası sonuçlar açıklanıncaya kadar geçen süreç içerisinde adayları, hızlı ve
etkin şekilde bilgilendirebilmek amacıyla çağrı merkezini kurdukların ifade
etti.
Sınav sürecinin her aşamasını iyileştirmeye ve süreç içerisinde adayların
sorularını yanıtlamaya yönelik olarak kurulan çağrı merkezinin 24 saat
kesintisiz hizmet verileceğini dile getiren Demir, ”Gece gündüz demeden sınav
adaletinin ve adaylara sınav konforunun sağlanmasını garanti etmeye yönelik
önemli bir adımının daha tamamlandığını düşünüyoruz. Çağrı merkezi, bu vesile
ile tüm adaylara ve ilgililere sadece saat 17.00’ye kadar hizmet vermekle
kalmayıp ondan sonra gelebilecek bilgi taleplerini de karşılayacak” dedi.
ÖSYM’nin kurum olarak kendisiyle iletişim kurmak isteyen herkesle hızlı ve
kesintisiz bir şekilde iletişim kurmak amacıyla pek çok yeniliğe imza attığına
dikkati çeken Demir, ”Bu adımları atmaya da devam edeceğiz. Artık isteyen herkes
Türkiye’nin her yerinden 444 67 96/ÖSYM’yi arayarak 7 gün 24 saat bize
ulaşabilecek” diye konuştu.
Çağrı merkezinde 44 personelin çalıştığını dile getiren Demir, ihtiyaca
göre ileride personel sayısının artırılabilineceğini söyledi.
Çağrı merkezi arandığında kişinin hangi sınava yönelik soru soracağını,
kişinin aday mı veya sınav görevlisi mi olduğunu önceden belirttiğini, buna göre
de operatörlerin soruları daha hızlı şekilde yanıtlayabildiğini anlatan Demir,
adayların doğru bilgiye hızlı bir şekilde ulaşmasının kendileri için çok önemli
olduğunu vurgulayarak, ”Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Yürütme Kurulu Üyesi Durmuş
Günay, ÖSYM Başkan Yardımcısı Ercan Öztemel, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB)
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürü Ömer Açıkgöz, Devlet Personel Başkan
Yardımcısı Enes Polat ve diğer ilgilerin katılımıyla açılışını yaptığımız çağrı
merkezine son iki günde çağrı merkezini 9 bin kişinin aradı” dedi.
36 yıllık bilgi sistemi yenilendi
Çağrı merkezinin IP tabanlı bir sistemle kurulduğunu anlatan Demir, sistem
kalitesini sağladıklarını şimdi de hizmet kalitesini artırmaya çalıştıklarını
dile getirdi.
”Adayların mümkün olduğunca ÖSYM ile sınavla ilgili akıllarında soru
işareti olmadan sınava girmesini istiyoruz” diyen Demir, merkezin bilgi işlem
sistemini tamamen yenilediklerini ifade ederek, sözlerini şöyle sürdürdü:
”Bu sayede, hatırlarsanız KPSS’de son yerleştirmelerini 1,5 günde
açıklamıştık. YGS başvurularında bir günde 360 bin adayın başvurusunu aldık. Bu
bizim sistemimizi sadece yüzde 10 işgal etti. Dolayısıyla şu anda 2 milyon
adayın bir günde başvurusunu kabul edebilecek bir sistemimiz var. 36 yıllık o
eski teknoloji bu yıl itibarıyla tarih oldu. Artık başvurularda, sınav
açıklamada ve yerleştirmede daha hızlı olacağız. Biz göreve geldiğimizde sınav
sonuçları 35 günde açıklanıyordu, bunu biz geçen sene 19 günde açıkladık. Bu
sene bu süreyi daha da düşürmeyi düşünüyoruz. Üniversite yerleştirmeleri de
15-20 günde açıklanıyordu, bunu da daha kısa sürede açıklamaya
çalışıyoruz.”
ÖSYM’nin tarihinde ilk defa kendi yazılımını yaptığını anlatan Demir,
KPSS’deki yerleştirme sisteminin yazılımının ÖSYM’nin personeli tarafından
yapıldığını dile getirdi.
ABCHABER.NET