Günden güne büyüyen ve üye sayısını önemli
ölçüde arttıran Facebook, üyelerinin ilgisini daha fazla çekebilmek ve
sıkılmalarını engellemek için yenilikler geliştirmeye tüm hızıyla devam ediyor.
Bu ay yayınladığı raporla toplam üye sayısının 1.06 milyara ulaştığını bildiren Facebook, şimdi
de durum iletilerinde yüz ifadeleri (emoticonlar) kullanılabilmesi için kolları
sıvadı. Dünya devi Facebook, bu yeni özelliği ile iletilerdeki görselliği
arttırarak kullanıcıların ilgisini ve ileti paylaşımlarını arttırmayı
planlıyor.
Sosyal ağ, dün itibariyle bu yeni durum
oluşturucusunun test yayınlarına başladı. Bu yeni özellik; hissetmek, izlemek,
yemek yemek veya okumak gibi aktiviteleri paylaşabilmeniz için farklı
kategoriler arasından seçim yaparak "ne yaptığınızı" bildirmeye imkan tanıyor.
Belirli bir yüz ifadesi veya bir medya öğesi seçerek; ya da özel bir metin
tanımı ekleyerek, tamamıyla özelleştirilmiş ve hislerinizi yansıtan iletinizi
gönderebiliyorsunuz.
Facebook şu anda bu yeni özelliğini website ve
mobil üzerinden bazı kullanıcılarıyla test ediyor. Şüphesiz ki bu özellik
insanları daha fazla paylaşım yapmaları için teşvik edecek. Kullanıcılar sıradan
ve düz bir metin güncellemesindense, farklı kategorilerden birçok seçeneği
görsel ifadelerle desteklenmiş olarak yayınlayabilecekler. Örneğin hissetme
aktivitesini seçtiğinizde, önceden hazırlanmış olan "mutlu, üzgün, şaşkın" gibi
seçeneklerden birini kolayca seçip durumunuza gönderebiliyorsunuz. Aynı şekilde,
izleme aktivitesini seçtiğinizde How I Met Your Mother'ı, okuma aktivitesini
seçtiğinizde 50 Shades of Grey'i seçebiliyorsunuz. Alternatif olarak kendi
belirlediğiniz içerikleri de bu alanlara girebiliyorsunuz.