Danfoss Isıtma Çözümleri Türkiye Direktörü Yaşar Hüseyin Şan,
“Türkiye kış mevsimini ağır yaşayan ülkelerden birisi ve ülkemizde kış mevsimi
boyunca birçok karayolunda, köprüde, viyadükte kar birikimi ve buzlanma
nedeniyle ulaşım olumsuz etkileniyor. Maalesef bu olumsuzluklar nedeniyle
yaralanmalı ve ölümlü birçok trafik kazası yaşanıyor. Maddi hasarlar ise cabası.
Bu olumsuzluğu ortadan kaldırmaya yönelik ilk adım 12 Kasım 2012’de yürürlüğe
giren Karayolları Trafik Kanunun kış lastiği uygulamasıyla atıldı ancak, bunun
yeterli olmadığını görüyoruz” dedi.
“Hatırlanacağı üzere yasa yürürlükte olmasına rağmen İstanbul’a yılın ilk
karı düştüğünde birçok kaza meydana geldi ve köprüde yaşanan zincirleme kaza
nedeniyle trafik felç oldu” diyen Şan, “Bunun sebebi, özellikle bu tip kritik
yerlerde zeminden ısıtma sisteminin olmayışı ve bundan dolayı kar birikimi ve
buzlanmanın yaşanması. Karayollarının tamamında zeminden ısıtma sistemini kurmak
maliyetli olsa bile köprü, viyadük, tünel giriş çıkışları gibi kritik noktalarda
bu sistemi kurmak en az kış lastiği uygulaması kadar önemli bir gerçek” diye
konuştu.
Yaşar Hüseyin Şan, dünyanın birçok yerinde uygulamalar yapmış olan Danfoss’un grup şirketlerinden DEVI’nin geliştirdiği ‘Kar ve Buz Birikimini Engelleme Sistemi’ni yavaş yavaş Türkiye’de de uygulamaya başladıklarını söyledi. Bu konuda hayata geçen ilk projenin Ankara’da yapımı devam eden yeni Protokol Yolu olduğunu ifade eden Şan, “Ankara Protokol Yolu tamamlandığında, kış aylarında sıkıntısız, güvenli işleyen bir yol halini alacak. Bunun dışında bu sistemi birçok AVM, yürüyüş parkurları, üst geçitlere de başarıyla uyguladık. Avrupa’nın birçok ülkesindeki stad zeminlerinde yaptığımız gibi ülkemizdeki stad zeminlerinde de uygulama yapmak için görüşmeler yürütüyoruz” dedi. Sistemin maliyetine de değinen Şan, “Bu tip olumsuzluklar nedeniyle oluşan kaza bilançolarına baktığımızda sistemin maliyetinin kaza bilançolarının yanında yok denecek kadar az olduğunu söylemek mümkün” diyerek sözlerini tamamladı. |