YANDEX

Son Haberler
ekonomi etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
ekonomi etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

AYAKKABI ÜRETİCİLERİ KRİZDE

Hazırlayan Unknown on 10 Nis 2013 | 06:27

İzmir’in Ödemiş İlçesi’ndeki ayakkabıcılar, ekonomik kriz nedeniyle zor günler yaşamaya başladı. Ödemiş’te deri ayakkabı üzerine çalışan 100 işyerinden 20’si açık kalmayı başardı. Ayakkabıcılar Sitesi’nde bulunan bir çok işyerine kiralık ya da satılık levhaları asıldı
Ödemiş Ayakkabıcılar Odası Başkanı Mustafa Ali Köksoy, krizin en büyük nedeninin, Uzakdo...ğu’dan ucuz ve kalitesiz ayakkabı ithal edilmesi olduğunu söyledi. Spor ayakkabıların bollaşmasının da krizde pay sahibi olduğunu belirten Köksoy, "Ödemiş bir zamanlar deri ayakkabı üretiminin en önde gelen yerlerindendi. Ayakkabı ihraç ediyorduk. Çırak bulmakta zorluk çekiyorduk. Ev kadınları ve mahkumlar bile saya çekiyordu. O günler geçmişte kaldı. İlçede ayakkabıcılıkla uğraşan toplam 100 işyerinden 20’si şu anda işini sürdürebiliyor. Alacaklarımızı tahsil edemediğimiz için veresiye veremiyoruz. Altı aylık, sekiz aylık çekler alıyoruz. Para dönmüyor. Uzakdoğu’dan ayakkabı ithalatı yasaklanmalı" dedi.

Ödemiş’teki Ayakkabıcılar Sitesi’nde birçok işyerine de kiralık ya da satılık levhaları asıldı.

KAYNAK:FACEBOOK

PARAMIZ MOSMOR

Hazırlayan Unknown on 8 Nis 2013 | 10:01

Merkez Bankası'nın hakim rengini mor olarak değiştirdiği yeni 5 liralık banknotlar bugün tedavüle çıkarılıyor.

Merkez Bankası, 5 liralık banknotların hakim rengini mor olarak değiştirmişti. Yeni banknotlar bugün tedavüle çıkarılacak. Renk değişikliğiyle 5 ve 50 liranın renk benzerliği nedeniyle yaşanan sorunların giderilmesi amaçlanıyor.

İMZA DEĞİŞİKLİĞİ DE OLACAK

Ayrıca Banka tarafından 1 Ocak 2009'da tedavüle çıkarılan ve halen tedavülde bulunan E-9 Emisyon Grubu 1. tertip Türk Lirası banknotlara kıyasla, II. tertip 200, 50 ve 5 liralık banknotlardaki imzalarda da değişikliğe gidilecek.

200 ve 5 liralık banknotlarda Başkan Erdem Başçı ile Başkan Yardımcısı Mehmet Yörükoğlu'nun, 50 liralık banknotlarda ise Başçı'nın yanı sıra Başkan Yardımcısı Turalay Kenç'in imzaları yer alacak.

Söz konusu banknotlar, imzalar ve 5 liralık banknottaki renk değişimi dışında, boyutları, ön ve arka yüz kompozisyonlarıyla genel nitelik ve görünümleri bakımından tedavüldeki banknotlarla aynı olacak. 1. ve 2. tertip banknotlar birlikte tedavülde bulunacak.

E-9 emisyon grubu 2. tertip banknotlar da yarın tedavüle verilecek.

 

KAYNAK:MSNHABER

ALTINI OLANA KÖTÜ HABER

Hazırlayan Unknown on 4 Nis 2013 | 14:25

Altın ve Para Piyasaları Uzmanı Mehmet Ali Yıldırımtürk, altının gram fiyatının 85-87 TL seviyesini görebileceğini söyledi. Altın fiyatlarındaki beklentilere ilişkin değerlendirmelerde bulunan Yıldırımtürk, "Altın fiyatlarında en az Mayıs ayı sonuna kadar aşağı yönlü dalgalı düşüşün sürmesi beklentisi var" dedi.

HİNDİSTAN İTHALATA SINIR GETİRDİ

Bu beklentileri Çin'deki emtia fiyatlarında daralma ve doların güçlenme bağlayan Yıldırımtürk, ayrıca Avrupa'da İtalya ve İspanya'daki tahvil satışında faizin yüksek olmasının altında satış işlemini getirdiğini kaydetti. Diğer taraftan Hindistan'ın da altın ithalatını sınırlamak için vergiler getirdiğine işaret eden Yıldırımtürk, "Oradaki altın talebinde de düşüş söz konusu" dedi.

PETROL FİYATI DA DÜŞÜŞTE

Bir diğer etken olarak petrol fiyatlarını gösteren Mehmet Ali Yıldırımtürk, "Petrol varil fiyatının 118 dolardan 110 dolara gerilemesi bekleniyor. Çünkü ısınmaya yönelik enerji talebinde kış mevsiminin bitmesiyle birlikte bir azalma var. Bu da petrolün aşağı yönlü gerilemesinde etkili oluyor" diye konuştu.

"ALTININ ONSU 1,530 DOLAR SEVİYESİNE GERİLEYEBİLİR"

Yıldırımtürk, bu yıl Haziran ayında ise kontrat işlemleri olduğunu, bunun da alım ağırlıklı olmasının beklendiğini, bu durumun da altın fiyatlarını Haziran'dan itibaren yukarı yönlü dalgalandırabileceğini söyledi. Ancak altın fiyatlarının Mayıs ayına kadar 85-87 TL civarına gerileyebileceğini belirten Yıldırımtürk, "Altının uluslararası piyasalarda Haziran ayına kadar 1.530 dolar seviyeleri görülebilir. Buna bağlı olarak içeride dolar 1,7750-1,8000 TL arasında kalabilir. Böylelikle içeride altın fiyatları 85-87 TL civarına gerileyebilir" dedi.


TÜRKHABERLER.NET

LAKEN İN KANSER OUT

Hazırlayan Unknown on 3 Nis 2013 | 13:37

” Sağlığınız Bizim İçin Önemlidir” sloganıyla yola çıkan ve Avrupa Standartlarında İspanya’da kendi fabrikasında üretim yapan LAKEN; matara ve termos gruplarında BPA’sız ürünler ile tüm dünya lider konumunda.

Günlük yaşamdan, iş yaşamına, spor yaperken yada doğa spor aktivitelerinde güvenle kullanılan  matara ve sulukları çok şık ve eğlenceli görünümlerinin yanı sıra farklı kapak ve ağız seçenekleri ile tüketicinini beğenisine sunuluyor. Çocuklar ve yetişkiler için özel olarak üretilen matara ve suluklarının tescilli iç kaplaması, tat değişimine ve şişe içinin koku yapmasına olanak vermiyor. Doğaya ve çevreye saygılı  alüminyum mataraları %100 geri dönüşümlü malzemeden üretiliyor.Avrupa’da gıda ile teması olan tüm ürünlerde kullanımı yasaklanan BPA, hormon değişimine neden olduğu için ve sağlığa zararlı olduğu için LAKEN matara ve termosalarında da  kullanılmıyor.

Çok şık ve eğlenceli görünümleri ile fark yaratan cep mataralarının farklı renk ve desenlerde alternatifleride bulunuyor. Avrupa strandartlarında üretilen mataralar, vidalı kapağı sayesinde sızdırmıyor. Hafif ve taşıması kolay olan mataralar, Adventure Republic Mağazaları, Boyner Mağazaları, Intersport ile tüm LAKEN bayilerinde satışa sunuluyor

İSTANBUL'DA EKMEK İSRAFINA AMBALAJLI ÖNLEM ALINACAK

Hazırlayan Unknown on 16 Mar 2013 | 11:20

 

İstanbul Ekmek Üreticileri Derneği Genel Sekreteri Münir Kardal, dernek olarak bakkal, market ve zincir marketlerde ekmeğin ambalajlı olarak satılmasına ve Türkiye'nin yılda 1 milyar lira tasarruf sağlamasına öncülük etmeye hazır olduklarını bildirdi.Ekmek israfına karşı ambalaj

Kardal, yaptığı yazılı açıklamada, yılda 1,5 milyar ekmeğin çöpe atıldığını kaydederek, bu israfın maddi değerinin 1 milyar lira olduğunu belirtti.

Sadece İstanbul’da 300 milyon ekmeğin çöpe atıldığını ve bunun maddi değerinin 225 milyon lira olduğunu vurgulayan Kardal, bu israfın en büyük sebebinin, "sıcak ekmek tüketim alışkanlığından dolayı bakkal, market ve zincir marketlerin, ertesi gün nasıl olsa sıcak ekmek gelecek düşüncesiyle ekmeğin yüzde 10’unu iade etmesi" olduğunu aktardı.

Kardal, "Dernek olarak bakkal, market ve zincir marketlerde ekmeğin ambalajlı olarak satılmasına ve Türkiye’nin yılda 1 milyar lira tasarruf sağlamasına öncülük etmeye hazırız. Bu konuda yetkili bakanlığın bize destek olmasını bekliyoruz" ifadelerini kullandı.

posta

DÜNYANIN EN ZENGİNLERİ BELLİ OLDU

Hazırlayan Unknown on 5 Mar 2013 | 10:59

Forbes dünyanın en zenginlerini açıkladı. Listede ilk sırada Meksikalı Carlos Slim yer alırken, Bill Gates ikinci, İspanyol işadamıÜnlü finans dergisi Forbes, dünyanın en zengin isimlerini açıkladı. Dünyada 1426 milyarder arasında hazırlanan listeye göre, 73 milyar dolarlık servetiyle Meksikalı telekominükasyon devi Carlos Slim dünyanın en zengin adamı oldu. Listede, ikinciliği 67 milyar dolarlık mal varlığıyla Microsoft firmasının kurucusu Bill Gates, üçüncülüğü ise İspanyol perakende devi Zara'nın sahibi Amancio Ortega aldı.

Forbes dergisinin verilerine göre dünyanın en zengin 10 ismi, şirketleri ve servetleri şöyle:

1-Meksikalı işadamı Carlos Slim Helu (Telekom-73 milyar dolar)

2-Amerikalı işadamı Bill Gates (Microsoft-67 milyar dolar)

3-İspanyol işadamı Amancio Ortega (Zara-57 milyar dolar)

4-Amerikalı işadamı Warren Buffet (Berkshire Hathaway- 53,5 milyar dolar)

5-Amerikalı işadamı Larry Ellison (Oracle-43 milyar dolar)
6-Amerikalı işadamı Charles Koch (imalat sanayi-34 milyar dolar)

7-Amerikalı işadamı David Koch (imalat sanayi-34 milyar dolar)

8-Hong Kong'lu işadamı Li Ka-shing (çeşitli sektörler-31 milyar dolar)

9-Fransız işkadını Liliane Bettencourt (L'Oreal-30 milyar dolar)


10-Fransız işadamı Bernard Arnault (LVMH, Louis Vuitton- 29 milyar dolar)




POSTA

KOMŞUDAN MİLLİ PİYANGO ATAĞI

Intralot’un Üst Yöneticisi Constantinos Antonopoulos, Milli Piyango’nun özelleştirilmesine ilişkin, süreçle çok yakından ilgilendiklerini söyledi.
Antonopoulos, Ekonomi Bakanlığı koordinasyonu ile Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) ve Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) işbirliğinde gerçekleştirilen Türk-Yunan İş Forumu’nda yaptığı konuşmada, Türkiye’nin son 10 yılda hızlı bir büyüme kaydettiğini belirterek, Yunanistan’ın kriz öncesinde Türkiye’nin en büyük yatırımcıları arasında olduğunu kaydetti.

Yunan şirketlerin Türkiye’ye yaptığı ihracatın arttığını ifade eden Antonopoulos, şunları söyledi: ”Türkiye’nin Yunanistan’a yaptığı ihracat 1,5 milyar dolarda kaldı. Yunanistan piyasasında mevcudiyetinizi korumak için büyük fırsatlar var. Yatırımlarınızın geri dönüşünü alacaksınız. Intralot oyun sektöründe lider şirketlerden biri. 55 ülkede operasyonumuz var. 5 bin 500 çalışanımız var. 1,2 milyar avroluk ciromuz bulunuyor. Intralot için Türkiye çok önemli. 2001 yılında Türkiye’de çalışmaya başladık. Türkiye bankacılık krizinin ortasındaydı. O zaman bizim yatırımımız Türkiye’ye yapılan en büyük yatırımdı. Yunan şirketlerinin Türkiye’ye girmesi için yolu açtık.”

"Türkiye diğer ülkelere merkez olmalı"

Antonopoulos, daha ilk baştan itibaren Türkiye’de sporun geliştirilmesini amaçladıklarını ifade ederek, ”Bahis sektörü Türkiye’de daha önce 17 milyon dolardı, şimdi 3,4 milyar dolarlık bir hacme ulaştı. Türkiye’ye 1,5 milyar doların üzerinde katkıda bulunuyoruz. Biz Türkiye’nin diğer ülkeler içinde bir merkez olmasını istiyoruz. Yunan girişimcileri bunu anlamalı” diye konuştu.

Türkiye’de odaklandığımız en önemli konulardan birisinin Milli Piyango’nun özelleştirilmesi olduğunu ifade eden Antonopoulos, şunları söyledi: ”İhale iptal edildi. Hükümet yeniden ihaleye çıkacağını duyurdu. Intralot Milli Piyango’nun yönetiminde büyük bir değer yaratabilir. Süreçle çok yakından ilgileniyoruz. Türkiye’ye yıllar içerisinde yıllık 100 milyon doların üzerinde yatırım yaptık. Geri dönüşünü de aldık. Çok büyük fırsatların olduğu ülkelere Türkiye üzerinden gitmek istiyoruz.”

S&B Madencilik Güney Avrupa Genel Müdürü Athanasios Kefalas da metalürji ile ilgilendiklerini ve 22’den fazla ülkede bulunduklarını belirterek, şunları aktardı: ”Küresel olarak büyüyoruz. 25 maden ve 50 tesisi işletiyoruz. Türk operasyonumuzda yıllık ciromuzun yüzde 25’ini sağlıyor. Coğrafi olarak gelişmek ve değer zincirini geliştirmek için Türkiye rekabetçi avantaj sahibi olmamızı sağlıyor. Türkiye’de tecrübe ve bilgi kazandık. Toplam ciromuz 5 milyon avro’dan daha fazla. Türkiye’de yatırım yapmaya devam ediyoruz. Türkiye’nin büyük rezervleri var. Faaliyetlerimize uygun madencilik yasası var. Lisanslar makul bir sürede alınabiliyor. Çalışan bulabilmek kolay. Burada güvenilir tedarikçiler bulduk. Bir de Türkiye Hazar ve Karadeniz Bölgeleri’nde iş geliştirme açısından bir merkez olarak düşünüyoruz.”

"Yunanistan’ın büyük bir potansiyeli var"

Doğuş Grubu Yatırımlar Bölüm Başkanı Eryiğit Umur da turizm alanında yatırım potansiyelini incelediklerini belirterek, şunları kaydetti: ”Çalışma tarzı olarak birbirimize çok benziyoruz. Biz ülkeye, turizm potansiyeline inanıyoruz. Doğuş Grubu olarak 4 marinada ortaklığımız bulunuyor. Bu Grubumuzun turizm girişiminin bir göstergesidir. Yunanistan’ın bu konuda kilit ülke olduğuna inanıyoruz. Güvene dayalı ortaklık kavramı anlamında uluslararası alanda çok iyi anlaşma yaptık. Ülkeye istihdam sağlamaktayız.

Yunanistan’ın hem bölge hem Türk şirketleri için büyük bir potansiyeli var. İş ortamı, bürokrasi, izinleri alma çalışmaları son 1 yıl içinde çok olumlu oldu. Türk firmaların operasyonlarını Yunanistan’da yapmasını tavsiye ederiz.” Çukurova Kağıt ve Ambalaj Grubu Üst Yöneticisi Engin Denizmen, Yunanistan’a sık sık gelip tesis ziyaretleri yaptıklarını belirterek, sırtında dev borç yükü olan Yunanistan’a yatırım yapan birkaç firmadan biri olduklarını ve ”yatırım yapılamaz” denilirken Yunanistan’a yatırım yaptıklarını kaydetti.

Yunanistan’ın kemer sıkma politikalarının aksine işten çıkarma yapmadıkların, tam ve zamlı ücret uygulamasını gerçekleştirdiklerini ifade eden Denizmen, ”Sendika ile dostça çalıştık, hala çalışıyoruz. Aktif politika ile karamsar havayı ortadan kaldırarak çalışanlar üzerinde olumlu etki yarattık” diye konuştu.

Denizmen, yaptıkları uygulamanın devrim niteliğinde olduğunu aktararak, Yunanistan’da önemli bir pazara sahip olduklarını söyledi.

Yunanistan’ın bundan daha kötü duruma düşmeyeceğini tahmin ettiklerini belirterek, ”Yeni yatırımlara girmekteyiz ve gireceğiz.

Gelecek ile ilgili çok ümitliyiz. Çalışan arkadaşlarımız da biz de çok mutluyuz” dedi.



 
ABCHABER.NET

ENFLASYON DURAĞAN'DA

Hazırlayan Unknown on 4 Mar 2013 | 17:20

Enflasyon Şubat'ta TÜFE'de beklentinin hafif altında yüzde 0.30 arttı. Yıllık enflasyon yüzde 7'ye geriledi.Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, Şubat'ta TÜFE 0.30 arttı, ÜFE yüzde 0.13 geriledi. TÜFE'de ortalama yüzde 0.38 artış bekleniyordu.
Yıllık bazda TÜFE yüzde 7.03'e gerilerken, ÜFE'de yüzde 1.84'e indi. Çekirdek enflasyon yüzde 5.82 artış gösterdi.

GİYİM VE AYAKKABIDA SERT DÜŞÜŞ

TÜFE'de ana harcama grupları itibariyle Şubat ayında endekste yer alan gruplardan ev eşyasında yüzde 1.01, gıda ve alkolsüz içeceklerde yüzde 0.89, alkollü içecekler ve tütünde yüzde 0.83, lokanta ve otellerde yüzde 0.49, sağlıkta yüzde 0.43, eğitimde yüzde 0.34, konutta yüzde 0.25, haberleşmede yüzde 0.18 artış yaşandı. Çeşitli mal ve hizmetlerde yüzde 0.18, eğlence ve kültürde yüzde 0.63, giyim ve ayakkabıda yüzde 6.36 düşüş gerçekleşti.

Yıllık bazda en yüksek artış yüzde 16.31 ile alkollü içecekler ve tütün grubunda gerçekleşti. Onu konut (yüzde 10.31), lokanta ve oteller (yüzde 9.56), çeşitli mal ve hizmetler (yüzde 7.98) izledi.



OLAYHABER.COM

SGK'DAN MÜJDELİ HABER

800 bin emeklinin merakla beklediği faiz oranları netleşti. SGK’nın, yaklaşık 800 bin emekliyi ilgilendiren, sosyal güvenlik destek primi borçlarının yapılandırılmasına ilişkin ayrıntılar netleşti. Buna göre yasadan yararlanmak isteyenlerin en geç 31 Mayıs’a kadar SGK müdürlüklerine başvuruda bulunması gerekiyor. Yine bu tarihe kadar ilk taksit ödenecek. Borcunu 1 yılda ödemek isteyenler yüzde 5, 18 ayda ödemek isteyenler yüzde 7, 24 ayda ödemek isteyenler yüzde 10, 36 ayda ödemek isteyenler ise yüzde 15 faiz ödeyecek.


TÜRKHABERLER.NET

NESİLLERİ TÜKENİRSE TARIM BİTER

Hazırlayan Unknown on 2 Mar 2013 | 15:50

Yapılan bir araştırmaya göre arı ve kelebek gibi hayvanların sayısının azalması dünya tarımını tehdAraştırmacılar, sayıları kontrollü olarak artırılacak arı, kelebek gibi hayvanların, yabani türlerinden daha az etkili olacağını, dolayısıyla azalan böcek sayısı sorununun yenileri yerine koyarak çözülemeyeceğini belirtiyor.

Kanada'daki Calgary Üniversitesi bilim adamlarından Lawrence Harder, “Daha fazla bal arısı eklemek genelde bu sorunu çözmez ancak yabani böceklerin hizmetinin artırılması yardımcı olabilir” diyor.

Çiçekleri dölleyen hayvanlar daha ziyade ormanlar, çalılık alan ve otlak gibi doğal ya da yarı doğal ortamlarda yaşıyor. Bu bölgeler, arazilerin tarıma açılması nedeniyle gittikçe azalıyor. Sonuç olarak ürünlerin verimi için gerekli dölleme yapan hayvanların sayısı da azalıyor.

Domates, kahve ve karpuz için tehdit

Araştırma kapsamında dünya genelinde meyve, tohum, fındık ve kahve de dâhil 41 ürün sistemi incelendi. Harder, “Çelişkili olarak, mümkün olan tüm arazilerin ekilmesi ya da pestisid kullanımı gibi tarım verimliliğini artırmaya yönelik en genel yaklaşımlar, bu ürünlerin üretimini artıracak yabani böceklerin sayı ve çeşidini azaltıyor” şeklinde konuşuyor.

Bilim insanları kelebek ve arıların azalmasının tehlikelerine dikkat çekiyor

Harder, domates, kahve ve karpuzun yabani böceklerin sayısının azalmasından en fazla olumsuz etkilenen ürünler olduğunu kaydetti. Çoğu çiçekli bitki, çekirdek ve meyve üretmeden önce polene ihtiyaç duyuyor.

Science dergisinde yayınlanan araştırma 20 ülkede 600 farklı araziden toplanan verilerle 50 araştırmacıdan oluşan uluslararası bir ekip tarafından yapıldı.

gazeteport

SÜREÇ TIKANIRSA BDP SORUMLU OLACAK

 AB Bakanı ve Başmüzakereci Egemen Bağış , İmralı tutanaklarının basına sızmasından BDP'yi sorumlu tuttu.

BDP'lileri sert bir dille eleştiren Bağış, "Gelin sizler yalan yanlış tutanak sızdıracağınıza bizim yazdığımız barış ve kardeşlik tutanağına, barış ve kardeşlik destanına bir satır eklemeye çalışın" dedi.

Bağış, Demirtaş Organize Sanayi Bölgesi (DOSAB) ve Demirtaş Organize Sanayi Bölgesi İş Adamları Derneği (DOSABSİAD) tarafından düzenlenen ''Geleneksel DOSAB ve DOSABSİAD Yemeği''nde yaptığı konuşmada, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan 'ın selamlarını Bursa'ya getirmekten büyük onur duyduğunu ifade ederek, Bursa'nın ülke ekonomisinin omurgası olduğunu söyledi.

Bağış, Türkiye'nin bir de terör belasından kurtulması halinde, ülkeyi, çalışkan, genç ve dinamik nüfusu, enerji kaynaklarına olan jeopolitik yakınlığıyla hiçbir gücün tutamayacağını vurgulayarak şunları kaydetti:

''İşte bu yüzden Türkiye'nin şuanda içinden geçtiği bu hassas süreçte çözüm sürecimizi çok önemsiyorum. Tabi ki bu çözüm sürecinde, Türkiye'nin bütün vatandaşlarıyla kucaklaşma sürecinde, her bir vatandaşın anayasal eşitlik haklarını güvence altına alma sürecinde, terörden rant elde edenler, terörün sağladığı uyuşturucu rantından, insan kaçakçılığı rantından, kazanç elde edenler rahatsız oluyorlar. Onların hortumlarının kesilmesi geçmişte yolsuzluk hortumlarını nasıl kestiğimizde birileri rahatsız olduysa aynı şekilde bunları da rahatsız ediyor olabilir.

İşte bu yüzden diyoruz, yalan yanlış tutanakları sızdırarak bu ülkenin çözüm sürecine zarar verebileceğini zannedenlere Bursa'dan, Türkiye'nin sanayisinin, ekonomisinin bel kemiği olan bu güzel şehirden, ecdat yadigarı Bursa'dan bir mesaj vermek istiyorum; gelin sizler yalan yanlış tutanak sızdıracağınıza bizim yazdığımız barış ve kardeşlik tutanağına, barış ve kardeşlik destanına bir satır eklemeye çalışın. Gelin bu ülkede asırlarca olduğu gibi barış içinde, kardeşlik içerisinde yaşayabilme heyecanımızı yeniden canlandıralım. İşte bunun en güzel örneği de buradadır, Bursa'dadır, sizlerin arasındadır. Sizin aranızdan nasıl hiçbir ayrım olmadan herkes birlikte elini taşın altına koyup Türkiye'nin zenginleşmesine katkı veriyorsa bunu Türkiye'nin 81 ilinde hep birlikte gerçekleştirme umuduyla hepinize teşekkür ediyorum.''

BU AY SONU SAATLER İLERİ ALINACAK

Hazırlayan Unknown on 1 Mar 2013 | 11:36

Gün ışığından daha fazla yararlanmakamacıyla bütün yurtta saatler 31 Mart Pazar günü saat 03.00'ten itibaren 1 saat ilerialınacak.YenilenebilirEnerji Genel Müdürlüğü tarafından
yapılan yazılı açıklamaya göre, gün ışığından daha fazla yararlanmak amacıyla 14 Ocak'taki Bakanlar Kurulu kararıyla bütün yurtta saatlerin 31 Mart Pazar günü saat03.00'ten itibaren 1 saat ileri alınmasıyla yazsaati uygulaması başlayacak.


ROTAHABER

SGK BAŞKANI GÖREVDEN ALINDI MI?

Hazırlayan Unknown on 21 Şub 2013 | 17:20

Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) Başkanı Fatih Acar görevden alınıp yerine yardımcısı Yadigar Gökalp İlhan'ın atandığı iddia edildi.Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) Başkanı Fatih Acar görevden alındığı iddia edildi. Vatan'ın haberine göre Acar'ın yerine yardımcısı Yadigar Gökalp İlhan atandı. Bir süredir Acar'ın görevden alınacağı kulislerde konuşuluyordu.Ankara kulislerinde ayrıca bir
süredir SGK Başkanı Fatih Acar’ın, Çalışma Bakanlığı’nda üst düzey bir göreve getirileceği söz konusu olduğu belirtiliyor.



AKTİFHABER

EMEKLİ İÇİN KANUN TEKLİFİ VERDİLER

CHP'den emeklilerin yüzünü güldürecek tekCHP Ankara Milletvekili Aylin Nazlıaka, emeklilere veya bunların hak sahiplerine her yıl Ocak ve Temmuz aylarında olmak üzere, yılda iki defa almakta oldukları aylık tutarında ikramiye verilmesi için kanun teklifi verdi.
CHP Milletvekili Aylin Nazlıaka, Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu’nda değişiklik yapılmasına dair kanun teklifini TBMM’ye sundu. Kanun teklifinde emeklilere veya bunların hak sahiplerine her yıl ocak ve temmuz aylarında olmak üzere, yılda iki defa almakta oldukları aylık tutarında ikramiye verilmesi önerildi.
TBMM’ye sunulan kanun teklifinin gerekçesinde Türkiye’deki emeklilerin yaşam koşullarıyla gelişmiş ülkelerdeki emeklilerin yaşam koşulları kıyaslandı ve ülkemizdeki emeklilerin yaşamlarını düşük maaşlar nedeniyle sıkıntı içinde geçirmekte olduğuna dikkat çekildi.
KANUN TEKLİFİ
“MADDE 1- 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununa aşağıdaki ek madde eklenmiştir.
“EK MADDE 8- Bu Kanuna veya 506, 1479, 5434, 2925 ve mülga 2926 sayılı Kanunlara göre aylık almakta olan kişilere veya bunların hak sahiplerine her yıl ocak ve temmuz aylarında olmak üzere, yılda iki defa almakta oldukları aylık tutarında ikramiye ödenir.”
“MADDE 2- Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.”
“MADDE 3- Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.”
GENEL GEREKÇE
“Kamuda, özel sektörde ya da kendi iş yerinde çalışarak uzun yıllar hizmet veren, ülke ekonomisine katkıda bulunan, katma değer yaratan vatandaşlarımız belli bir çalışma süresi ve belli bir yaştan sonra mutlu ve huzurlu bir şekilde yaşamlarını devam ettirmek, hayallerini gerçekleştirmek umuduyla emekli olmaktadır. Fakat ülkemizde emekliler yaşamlarını düşük maaşlar nedeniyle sıkıntı içinde geçirmektedirler. Gelişmiş ülkelerde emeklilik kişiler için dinlenmek, gezmek ve yaşamlarının kalan bölümünde hayallerini gerçekleştirdikleri bir dönem demek olurken, ülkemizde emeklilik vatandaşlarımızın büyük bölümü için azalan gelir, ek iş ve maddi sıkıntı anlamını taşımaktadır.”
“2012 Ekim ayı itibariyle ülkemizde SSK emeklisi 5 milyon 985 bin, Bağ-Kur emeklisi sayısı 2 milyon 442 bin, Emekli Sandığı emeklisi 1 milyon 880 bin kişidir. Emeklilerimiz, 10 milyon 307 bin kişilik büyük bir grubu oluşturmaktadır. 2012 Aralık ayı itibariyle SSK asgari aylık 852 TL azami aylık 1.417TL, Bağ-Kur 6.basamak 797TL 24.basamak 1.867TL, Emekli Sandığı asgari 1.042TL azami 4.781TL’dir.”
“Türkiye İşçi Sendikaları Konfederasyonu (Türk-İş) Ocak 2013 Açlık Ve Yoksulluk Sınırı Araştırmasına göre dört kişilik bir ailenin sağlıklı, dengeli ve yeterli beslenebilmesi için yapması gereken gıda harcaması tutarı (açlık sınırı) 1.002,5 TL’dir. Gıda harcaması ile birlikte giyim, konut (kira, elektrik, su, yakıt), ulaşım, eğitim, sağlık ve benzeri ihtiyaçlar için yapılması zorunlu diğer harcamaların toplam tutarı (yoksulluk sınırı) ise 3.265,55 TL. olarak hesaplanmıştır.”
“Yine TÜK verilerine göre ülkemizde yüzde 20′lik gruplarda, en yüksek gelire sahip son gruptakilerin toplam gelirden aldığı pay yüzde 46,7 iken, en düşük gelire sahip ilk gruptakilerin toplam gelirden aldığı pay yüzde 5,8′dir. Bu rakamlar Türkiye’nin gelir dağılımındaki dengesizliğe ve yoksulluğa ilişkin önemli bir göstergedir. Bugün emeklilerimizin yaklaşık yüzde 80′i yani 8 milyona yakın emeklimiz açlık sınırının, yüzde 90′a yakını ise yoksulluk sınırı altında yaşamaktadır.”
“Türkiye İşçi Emeklileri Derneği’nin 47 ilde, 4 bin 362 emekliyle yaptığı araştırma basında yer almıştır. Bu araştırmaya göre emeklilerin yüzde 72,2′si günlük gazete, yüzde 88,8′i kitap satın alamamaktadır. “Ülkemizin bir emeklisi olarak, mutlu bir yaşam sürdürebildiğinize inanıyor musunuz?ö sorusuna ise emeklilerin yüzde 95,6′sı hayır, sadece yüzde 4,4′ü evet mutluyum yanıtı vermiştir.”
“Geçim sıkıntısı çeken yüz binlerce emekli, yaşamlarını idame ettirmek için yeniden çalışmaya başlamaktadır. Resmi rakamlara göre Türkiye’de emeklilerin yüzde 38′i emekli olduktan sonra da çalışmaya devam etmektedir. Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) katılımıyla 15.01.2013 tarihinde düzenlenen Emeklilere Gelecek Stratejisi Konferansı’nda yetkililer tarafından yapılan açıklamada, emeklilik sonrası çalışmaya devam edenlerin yüzde 5.2′si 60 yaş ve üstü bireylerden oluşmaktadır. 60 yaş üzerinde istihdam edilenlerin sayısının ise 1 milyon 450 bin kişi olduğu belirtilmiştir.”
“Vermiş olduğumuz kanun teklifiyle, emeklilere veya bunların hak sahiplerine her yıl Ocak ve temmuz aylarında olmak üzere, yılda iki defa almakta oldukları aylık tutarında ikramiye verilmesi önerilmektedir.” 



SÖZCÜ

ALTIN ÇÖKÜŞTE

Hazırlayan Unknown on 20 Şub 2013 | 18:32

Altın fiyatları son 6 ayın en düşük düzeyini gördUluslararası piyasalarda altının ons fiyatı 1590,71 dolar ile 15 Ağustos 2012'den beri en düşük seviyesini gördü.

Altın için temel faktörlerin değişmediğini belirten analistler, diğer varlıkların yatırımcılar için daha çekici hale geldiğine dikkat çekiyor.

Uzmanlar altının kırılgan olduğuna dikkat çekerek, düşüşün 1589-1564 dolar bandına doğru sürebileceğini belirtiyor.

ALTININ GRAMI 91 LİRA

İç piyasada da altın fiyatları geriliyor. Kapalıçarşı'da 22 ayar altının gramı 91 liraya inerken, çeyrek altın 152 liradan satılıyor.

ALTININ DÜŞMESİNİN NEDENİ

TRT Haber Muhabiri Nurgül Dönmez, altın fiyatlarındaki düşüşü altın piyasası uzmanı Mehmet Ali Yıldırımtürk'e sordu.

Özellikle 11 yıldır yükselen bir trend olan altın finanssal krizde güvenli bir liman oldu. Euro bölgesindeki gelişmeler, ABD ve Japonya'nın parasal genişlemeye gitmelerine karşılık gerilemeyi sürdürüyor. Satış eğimli bir rota izleyen altında fiyatlar düşüyor. Altındaki düşüşün aşağı yönlü, dalgalı bir seyir izlemesi bekleniyor.

Yıldırımtürk, piyasalarda 192 TL'ye kadar çıkan çeyrek altının fiyatının 150 TL civarından işlem gördüğünü belirtti. Yıldırımtürk, 24 gram altının fiyatının 87 TL'ye kadar gerileyebileceğini de söyledi.

ABD'deki gelişmeler ışığında altının Mayıs ayında bir değişim geçirebileceğini belirten Yıldırımtürk, " Altının ons fiyatının 1700 dolar üzerinde kalması pek mümkün görülmüyor" dedi. Yılın ikinci yarısında altının fiyatının biraz daha düşmesi bekleniyor.

SONDAKİKA.COM

BAYAT EKMEK KAMPANYASINDA FİYASKO

Ekmek Sanayi İşverenler Sendikası'nın başlattığı “Bayat ekmeğini getir, tazesini götür” kampanyası ertelendi
Projenin fikir babası olan Ekmek Sanayi İşverenler Sendikası, sundukları projenin büyük bir ilgi ile karşılandığını ve İstanbul Ticaret Odası meslek komitesi, belediyeler, diğer kamu kurumları ve un üreticilerinden de kampanyaya katılmak yönünde talep geldiğini belirtti. Sendikadan yapılan açıklamada, "Kampanyanın bugün başlayacağını duyurmuştuk. Ancak bu kurumların kampanyaya katılmalarına olanak sağlamak gayesiyle ileride bu kurumların da iştirakiyle yapacağımız bir basın toplantısıyla kampanyanın başlama tarihini yeniden duyuracağız" denildi.

FIRINCILAR ODASI KARŞI ÇIKIYOR


İstanbul Fırıncılar Odası Başkanı Fahri Özer ise "Bayat ekmeği getir tazesini götür" kampanyasının uygulanamaz olduğunu savunarak, bu kampanyanın israfı daha da arttıracağını iddia etti.

Kampanyanın 'tutarsız' olduğunu savunan Özer, kampanyayı başlatanların ortalıkta görünmediğini ve ekmek israfını önleme kampanyasına bu şekilde destek olunamayacağını öne sürdü. Özer, bu şekilde ekmek israfının iki misli artacağını savunarak, şöyle konuştu:


Bayat ekmeği değiştirme şansınız olursa bugün 2 ekmek ihtiyacınız varsa 3 ekmek alırsınız belki misafiriniz gelir diye. Tüketmezsiniz ve ertesi gün gelir onu fırında taze ile değiştirmeye kalkarsınız. Bu israfı artırır. Vatandaş daha duyarsız davranır. Elimizde kalan bayat ekmekleri annelerimiz, bacılarımız çeşitli şekillerde değerlendirirler. Ekmeği kızartarak, ısıtarak, çorbaya doğrayarak değerlendirirler. Böyle bir imkan doğduğu zaman niye değerlendirsin ki nasıl olsa taze ve sıcak ekmek bayatla değiştiriliyor. O yüzden de israf iki misli artacak diye düşünüyorum."


ENSONHABER.COM

KARŞILIKSIZ ÇEK SUÇLARI ARTIYOR

Yeni Çek Kanunu'ndaki düzenlemeyle karşılıksız çek oranının arttığına vurgu yapan Esnaf ve Sanatkarlar Derneği (ESDER) Başkanı Mahmut Çelikus, bu kanunun caydırıcılıktan çok cezayı engellemeyen bir uygulama olduüunu savundu. Karşılıksız çek sayısının bu yılın Ağustos ayında, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 56,1 artışla 81 bin 857'ye yükseldiğini aktaran Çelikus, 2012 yılı Ocak-Ağustos döneminde birikimli karşılıksız çek sayısının ise geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 56,4 artarak 561 bin 702'ye ulaştığını kaydetti. Çelikus, 'Yeni Çek Yasasının mağduriyeti daha da artırıyor, geçen yıllara göre karşılıksız çek sayısında artış olduğu gözüküyor. ESDER'e üye birçok esnaf bu mağduriyeti yaşıyor. Ticaret yapmakta zorlanıyoruz. Yasaya mutlaka yeni bir düzenleme getirilip çeklerin güvenilirliğinin sağlanması gerekiyor." diye konuştu.

Yeni Çek Kanunu düzenlemesinde artık hapis cezasının olmaması, ticari ahlak ve düzenli ödeme yapan esnaf ile tüccarı arka plana itti. Hapis cezası kaldırıldı ancak yeni bir kontrol mekanizması oturtulamadı. Hapis cezasının olumsuz da olsa bir ödeme motivasyonu vardı. Çek Kanunu'nda geçen yılın Şubat ayı başında yapılan yeni düzenleme ile karşılıksız çekte hapis, icra gibi uygulamalar kalktı. O dönemden sonra karşılıksız çek oranı da TCMB verilerine göre buna paralel olarak yüzde 57 ye yakın bir oranda arttı. "Kredi Kayıt Bürosu sistemi reel sektöre kapalı tutuldu ve beklentileri karşılayamadı" ifadesini kullanan Çelikus, sonuç olarak çekin itibarlı bir ödeme aracı olmaktan çıktığını dile getirdi.

Sahte Çeke Renkli Çözüm

Bankaların daha en başta çek koçanı verirken kontrolü elden bırakmaması gerektiğini kaydeden Çelikus, "Çekin yeniden güvenli bir ödeme aracı olabilmesi için çekler kategorilere ayrılabilir” dedi. ESDER olarak her zaman alternatif düşünmeyi kendilerine metot edindiğini ve sorunların giderilmesi için farklı yaklaşımlar sunmaya hazır olduklarını belirten Çelikus “Çeke olan güvenin artması için bizim önerimiz yasanın dışında, çekleri de kategorize etmek. Örneğin piyasada 4 çeşit çek olduğu zaman insanlar alacağı çekin koşullarını bilebilir. “Bu nasıl olur?” derseniz, piyasada var olacak çekler; yeşil, turuncu, sarı, kırmızı şekilde ayrılabilir. Yeşil çek tamamen bankanın kefaletinde olmalı. Hesapta para olmaksızın doğrudan banka tahsil edilmesi gereken parayı ödemelidir. Turuncu çek, bankanın kısmen - %20-30 gibi - kefaletinin olduğu bir uygulama ile banka belirlenen kısmı karşılamalı. Sarı çek bugünkü asgari tutar olan 1000 liranın bankanın sorumluluğu olan çek olmalı. Kırmızı çek ise tamamen bankanın sorumluluğundan çıkan bir çek çeşidi olmalı. Piyasada çekler bu şekilde olduğu takdirde vatandaş sarı ve kırmızı çek alırsa sorumluluğu kendisi üstlenir, sorumluluk istemiyorsa yeşil veya turuncu çek talep eder. Dolandırıcı ve borcunu ödeyen normal vatandaş ciddi manada birbirinden ayrılır.” şeklindeki çözüm önerilerini beyan etti.

Çek Raporu Sunum sistemine de değinen Çelikus, "Bu şekilde sistem çok daha hızlı işleyebilir durumda. Ancak sistemin kendisi sorgulamayı caydırır niteliktedir; hatırlatmak isterim. Ticari hayatı da hızlandırırken çeke yeniden itibar kazandırması beklentisindeyiz. Giderek vahim bir tablo oluşuyor. Bunu engellemek için bankalar da taşın altına elini koymalıdır" diye konuştu.

Yeni yaptırımlar neler?

Karşılıksız çeke hapis cezasını kaldıran yeni düzenlemeye göre, karşılıksız kalan çek bedelinin faizi ile tamamen ödenmesi durumunda, çek düzenleme ve çek hesabı açma yasağı kaldırıldı. Bu durum Merkez Bankası'na bildiriliyor ve çek düzenleme ve çek hesabı açma yasağı kararının verildiği savcılığa başvurularak talebin geri alınması halinde de çek düzenleme ve çek hesabı açma yasağı kaldırılıyor. Çek düzenleme ve çek hesabı açma yasağına ilişkin kayıt, üzerinden 10 yıl geçmesi halinde Merkez Bankası tarafından resen siliniyor. Böylece karşılıksız çek kesen kişilere 10 yıl süreyle çek verilmiyor. Hamiline çek defteri yaprağını kullanmadan hamiline çek düzenleyen kişiye, her bir çekle ilgili uygulanan 1 yıla kadar hapis cezası, 300 liradan 3 bin liraya kadar idari para cezasına dönüştürüldü.

KAYNAK:

TÜRKİYE HABER AJANSI

ÖZÜR DİLEYİP ZAM YAPTILAR

Hazırlayan Unknown on 19 Şub 2013 | 16:28

İstanbul'da ekmeğin fiyatı 1 lira olduİstanbul Fırıncılar Odası Başkanı Fahri Özer, Ekmek Sanayi İşverenler Sendikası’nca başlatılan ”Bayat ekmeği getir tazesini götür” kampanyasının uygulanamaz olduğunu savunarak, bu kampanyanın israfı daha da arttıracağını iddia etti.

Özer, düzenlediği basın toplantısında, İstanbul Fırıncılar Odası olarak, 4 yılda doğalgaz, akaryakıt, un ve maya fiyatlarındaki artış nedeniyle zam yapmak zorunda kaldıklarını söyledi.

250 gram ekmeğin fiyatını geçen yıl kasım ayında 1 liraya çıkardıklarını belirten Özer, şunları kaydetti: ”Ancak biz ikinci ayın sonuna kadar uygulamayı durdurduk. Dolayısıyla bugün itibarıyla İstanbul’da 250 gram ekmek 1 liradır. Ekmek çeşitlerinin fiyatları serbesttir. Bu konuda halkımızdan özür diliyoruz. Böyle bir zammı yapma gerekçelerimizden dolayı. Fakat bizim bu özrümüze karşı uncuların ve mayacıların da bu halktan özür dilemeleri lazım. Undaki kepek oranı artışının un fiyatlarında gerileme yapması gerekirken aksine bugün belli markaların un fiyatları 43, 45, 47’lerden 58, 60’lara kadar dayanmıştır. Artık fırıncının dayanacak gücü kalmamıştır ve ekmek fiyatını 250 gram 1 lira olarak açıklamak zorunda kaldık. Halkımızdan özür diliyoruz.”



ABCHABER.NET

MAAŞ YOK KİRPİDE YOK

Türkiye'nin ilk mayına dayanıklı aracı Kirpi'nin üretimini yapan BMC'nin işçileri maaşlarını aylardır alamadıklarını iddia ederek, seslerini daha yakından duyurmak amacıyla İzmir’den Ankara ve İstanbul’a hareket etti. Ankara’ya doğru hareket eden 17 otobüs Manisa’da mola verdi.
Yaklaşık 6 aydır maaşlarını alamadıkları gerekçesiyle bir süredir çeşitli eylemler yapan İzmir-Pınarbaşı’nda kurulu BMC fabrikası işçileri, bugün İzmir’den Ankara’ya TBMM'ye hareket etti. Ankara'ya 17 otobüs hareket ederken, 17 otobüs de İstanbul'da BMC’nin bağlı bulunduğu Çukurova Holding’in genel merkezine yola çıktı. İzmir’den Ankara’ya hareket eden 17 otobüs ilk olarak Manisa’da konakladı. Manisa’ya giriş yapan otobüsler Gediz köprüsü civarında emniyet ekipleri tarafından tek tek arandı. Yapılan aramanın ardından işçiler öğretmenevi önünde inerek, Türk Metal-Sen Manisa Şubesi’nin önüne kadar yürüdü.

İzmir’den Manisa’ya otobüsle gelen yaklaşık bin işçi Manisa şubesi önünde kendilerini bekleyen 500 kişilik işçi grubuyla buluştu. BMC işçileriyle birlikte Manisa’ya gelen Türk Metal Sendikası Genel Başkan Yardımcısı Süleyman Yıldırım, burada bir konuşma yaptı.

Yıldırım, “Ege’nin büyük medeni iftarı olan ulaştırmaya büyük destekler sağlayan BMC’de çalışan işçilerin mağduriyetini dile getirmek için biz bu yola çıktık. Bize ait olanları almak için yola çıktık. İnanıyoruz ki bu yolda BMC’yi kurtaracağız. Türkiye ekonomisine 10 milyar dolar katma değer yaratmış, 100 bin kişiye istihdam yaratmış işyerini öncelikle kurtaracağız. Hem işçimizi, hem de işvereni kurtarmadan dönmeyeceğiz’’ diye konuştu.

Başlattıkları eylemin aslında 2013-2014 toplu iş sözleşmesinde Türk Metal-Sen’in neler yapabileceğini göstermek olduğunu vurgulayan Süleyman Yıldırım, “Bu aslında 2013-2014 grup toplu iş sözleşmesinin ilk mesajıdır. Bizim ne kadar kararlı olduğumuzu, nelere yapabileceğimizi herkese göstereceğiz. Bu toplum iş görüşmeleriyle ilgili bilgilendirme toplantılarını 6 Mart’ta Dünya Kadınlar Günü’nde Ankara’da açıklayacağız. Toplu grup iş sözleşmesinin adımlarını kamuoyu ile paylaşacağız. Bu seneki toplu grup iş sözleşmesinde işçilere ait olanları alıncaya kadar mücadele edeceğiz. Attığımız her adımdan da işçimizin haberi olacak’’ dedi.

Yıldırım’ın konuşmasının ardından şube binası önünde toplanan yaklaşık bin 500 kişilik işçi grubu slogan attılar. İzmir’den gelen işçi grubu Manisa’da otobüslerde ve Türk Metal Sen hizmet binasında konakladıktan sonra yarın Ankara’ya hareket edecekleri belirtildi

ABCHABER.NET

BAYAT EKMEK TOPLAMA ARACI ALDILAR

Hazırlayan Unknown on 14 Şub 2013 | 19:00

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın 17 Ocak’ta başlattığı ekmek israfı kampanyasına Elazığ Belediyesi de destek verdi.Vali Muammer Erol ile Belediye Başkanı Süleyman Selmanoğlu'nun da katıldığı kampanya kapsamında Belediye tarafından hazırlanan 100’e yakın bayat ekmek toplama kutusu ve bayat ekmek toplama aracı ile hazırlanan afişler kamuoyuna tanıtıldı.

Belediye Başkanı Selmanoğlu, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın bu konuda yaptığı
açıklama ardından kendilerinin de hızlaharekete geçtiğini ifade ederek, şöyle dedi:
"Bayat ekmeklerin çöpe atılmaması için belediye olarak bayat ekmek toplama kutuları hazırladık ve yeni bir araç alarak bu kampanya için hizmete geçirdik. Şehrin farklı noktalarına bırakacağımız 100 bayat ekmek toplama kutumuza bundan böyle hemşerilerimiz bayat ekmeklerini bırakacaklar ve bu ekmekler ekiplerimiz
tarafından toplanarak, barınma merkezimizdeki hayvanlara dağıtılacak.
Elazığlı hemşerilerimizden de bizlere destek vermelerini istiyor, öncelikle ekmekleri
israf etmemelerini istiyor, kalan ekmekleri deçöplere değil de bayat ekmek toplama
kutularımıza bırakmalarını rica ediyoruz."Vali Muammer Erol, belediyenin Başkan
Recep Tayyip Erdoğan’ın ekmek israfı konusundaki talimatları doğrultusunda güzel
bir hizmete imza attığını ifade ederek,"Ben de bir kez daha kendilerini tebrik ediyor
ve temel gıda maddemiz olan ekmeğin nimetdiyince aklıma gelen ilk şey olduğunu, '
ekmeğin başımızın üzerinde yeri var' sözlerimizi hatırlatmak istiyorum. Vatandaşlarımızın da bu kampanyaya desteklerini bekliyorum" dedi.

AKTİFHABER .COM
 
Destek : Halkın Gazetesi | KÜNYE | İLETİŞİM
Copyright © 2012. Halkın Gazetesi - Her Hakkı Saklıdır
Site Tasarım Harika Siteler