6112 Sayılı Radyo ve Televizyonların
Kuruluş ve Yayın Hizmetleri Hakkında Kanun'un 8/l maddesine göre, yayınlar genel
sağlığa zarar verecek davranışları teşvik edemez.
Aynı kanunun 9/6/c maddesine göre,
ticari iletişim yanıltıcı olamaz ve tüketicinin çıkarlarına zarar
veremez.
Oysa, televizyon kanallarında bunun tam aksi uygulama
var.
Ekranda öyle ürünler pazarlanıyor, öyle ürünler satılıyor ki
tüketici resmen kazıklanıyor.
VATANDAŞ YALANLARA
İNANIYOR
Önce 799 lira olarak duyurdukları bir tablet
bilgisayarı (!) yayının sonuna kadar ballandıra ballandıra anlatarak 299 liraya,
üstelik 12 taksite satıyorlar.
Millet de gerçekten indirim yapıldığını
sanıyor.
Oysa hiç duyulmamış bir marka.
Ne kadar işe yaradığı da
kocaman bir soru işareti.
Telefonlar kilitleniyor, cahil vatandaş
yalanlara kanıp dandik mala hücum ediyor.
RTÜK'ün bu konuda
çalışmaları olduğunu biliyorum ama yeterli olmuyor ki sahtekarlar ekranlarda
hâlâ at koşturuyor.
Her gün milyonlarca lira
dönüyor
Kanallar bu işten iyi para kazanıyorlar ve yayın saatlerini
kiraladıkları bu pazarlamacıları denetlemiyorlar.
HANGİ ÜRÜNLER
PAZARLANIYOR
Üstelik, sadece uydudaki kanallar değil,
bütün kanallar, en büyükleri bile bu tür ürün satışlarına aracı
oluyor.
Ekranda neler satılmıyor ki...
Bronşit macunundan
zayıflama haplarına, masaj jelinden kozmetik ürünlerine, diyabet şekerinden
sigara bıraktırma ürünlerine, inceltici kremlerden bitki özlü romatizma kremine,
ozon yağından arı sütüne, keten tohumundan bağışıklık setine, tüy dökücü kremden
mutfak setlerine kadar ne ararsanız ekranlarda var.
Bu öyle büyük
bir sektör ki her gün ekranda bu iş üzerinden milyonlar dönüyor.
İŞTEN
ÇIKARTILDI, KÖŞEYİ DÖNDÜ
Her gün vatandaşın milyonlarca lirası
bu işi yapanların ceplerine akıyor.
Çalıştığı gazetede işinden
ayrılan bir muhabir iki sene önce, ekranda bitkisel ilaç pazarlama işine girdi,
şimdi milyonların sahibi saygın bir işadamı.
Kendisini işten
çıkartanlara dua ediyor.
Doğrudan pazarlama firmaları arasında bu arkadaş
gibi işini düzgün yapanlar da var.
Ancak, dolandırıcıların sayısı bir
hayli fazla olunca, haliyle sektörün adı kötüye çıkıyor.
İşte, vatandaşın
televizyon kanalları aracılığıyla nasıl kandırıldığına dair çarpıcı bir
örnek.
Üstelik, bu soyguna aracı olan televizyon kanalı Show
TV gibi önemli bir medya kuruluşu.
O ALETE 100 LİRA
ÖDEDİM AMA ÇALIŞMADI
Buyurun, okurum Sevda
Güray'ın yazdıklarını okuyun:
"Televizyonda, 'Elektrik
Sav' diye bir aletin tanıtımını gördüm. Prize takıyorsun elektrik
tüketiminden yüzde 30 tasarruf ettiriyor. Böyle anlattılar.
Tanıtımın
yapıldığı kanal Show TV olunca inandım ve doğrusu çok merak
ederek sipariş verdim. Alet geldi, 100 lira ödedim. Taktım prize çalışmıyor.
Firmanın numarasını arıyorum, cevap veren yok.
İnat ettim,
devamlı aradım. Ve anladım ki sadece ürünün tanıtımı televizyonda yayınlanırken
telefonlara yanıt veriyorlar. Sipariş topluyorlar. Şikayet ederseniz
geçiştiriyorlar. Tanıtımın yapıldığı saat ortaya çıkıp kayboluyorlar. Muhteşem
bir dolandırıcılık; daya sırtını koca kanala, soy milleti. Ben Show
TV'de yayınlandığı için güvendim, kendimden başka da 3 kişiye aldırdım o ürünü.
Arkadaşlarınki de aynı çıktı. Son derece kötü bir plastikten yapılmış,
çalışmayan birer alet yollamışlar. Sizin anlayacağınız hepimizi elektrik
çarptı.
Çok kızdım, şimdi evde Show TV'yi hiç açmıyorum."
magazin
duayeni.com
